Gdynia Moje Miasto

Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania Gdynia, ul. Białostocka 3 poniedziałek 10:00 – 18:00 wtorek - piątek 08:00 – 16:00

Dziś jest : Niedziela, 30 kwietnia 2017

Imieniny obchodzi: Marian, Katarzyna, Jakub

Podstawa prawna funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni

Podstawę prawną funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania stanowi uchwała Nr XXI/443/12 Rady Miasta Gdyni z dnia 27 czerwca 2012 roku w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej wraz ze zmianami wprowadzonymi uchwałą nr VIII/127/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 22.04.2015 o zmianie uchwały w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej (tutaj tekst ujednolicony uchwały wg stanu na dzień 01.07.2015 r.).

AKTUALNOŚCI

2016-06-21 13:55 W przyszłym roku modernizacja gdyńskich parkomatów
W najbliższym czasie Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni rozpocznie testy najnowocześniejszego w północnej Polsce parkomatu. O jego zaletach już niebawem przekonają się kierowcy parkujący swoje samochody na parkingu vis a vis Urzędu Miasta Gdyni przy al. Marsz. Piłsudskiego. Jedną z najbardziej istotnych funkcji jest możliwość opłaty za postój kartą kredytową, nowością jest także tzw. wirtualny bilet. Testy potrwają do połowy sierpnia 2016 r, a według planów, w połowie 2017 roku zmodyfikowanych zostanie pozostałych 196 urządzeń w mieście.

Zdjęcie przedstawiające parkometry
Po lewej stronie stary, po prawej zmodyfikowany parkometr Strefy Płatnego Parkowania


Zależy nam, aby w dynamicznie rozwijającej się Gdyni, stosowane były urządzenia innowacyjne, podnoszące jakość świadczonych przez ZDiZ usług i zaspakajające ciągle rosnące wymogi mieszkańców. Trwające przez ponad 2 miesiące testy pokażą, jak kierowcy oceniają te rozwiązania a także jak urządzenie sprawdza się podczas codziennego użytkowania - podkreśla wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.

W sprawnej obsłudze, parkującym pomoże m. in. duży 7 calowy kolorowy wyświetlacz, który oprócz informacji wskazującej na kolejność działań niezbędnych do wniesienia opłaty, może służyć jako nośnik przydatnych informacji. Do tego dochodzi także klawiatura alfanumeryczna, która umożliwi m.in. wprowadzanie numerów rejestracyjnych. Niezwykle wygodnym rozwiązaniem jest wirtualny bilet. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego i opłaceniu postoju, nie trzeba będzie drukować tradycyjnego, papierowego biletu, ponieważ będzie on widoczny dla kontrolera w systemie. Kierowca nie będzie musiał wracać do swojego samochodu by umieścić bilet za szybą. Takie rozwiązanie będzie też bardzo przydatne np. motocyklistom.Oczywiście tradycyjny bilet także można będzie wydrukować. Standardowym elementem wyposażenia staną się także baterie słoneczne o większej wydajności.

Testowy parkomat przystosowany jest również do obsługi kodów QR, jego czytnik umożliwia zeskanowanie zapisanego na bilecie parkingowym numeru rejestracyjnego w formie kodu, co pozwoli przy kolejnej transakcji wykorzystać taki bilet i bez używania klawiatury wprowadzić numer pojazdu.

Wszystkie operacje opłacić można zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. Testowy automat parkingowy będzie akceptował karty chipowe i zbliżeniowe, i nie będzie konieczności zatwierdzania transakcji kodem PIN.

Kolejne niestosowane do tej pory rozwiązanie, planowane do wdrożenia przez ZDiZ Gdynia, polega na możliwości uiszczenia w parkometrze opłaty dodatkowej, potocznie nazywanej mandatem. Wyeliminuje to konieczność wizyty w Biurze Strefy Płatnego Parkowania gdyż opłatę taką przy pomocy karty płatniczej będzie można wnieść bezpośrednio poprzez urządzenie. Również w tym przypadku stosowane będą kody QR co pozwoli usprawnić i ułatwić wnoszenie opłaty za pomocą parkometru.

Jednym z istotnych elementów testów, są spostrzeżenia i wnioski mieszkańców. Te można przekazywać poczta elektroniczną na adres: sekretariat@zdiz.gdynia.pl, lub spp@zdiz.gdynia.pl oraz telefonicznie - tel. 58 764 40 00.

Przewidywany koszt modernizacji wszystkich 197 gdyńskich automatów parkingowych to 7 milionów złotych.

za gdynia.pl

Powrót do komunikatów

Strefy płatnego parkowania w Gdyni|Powiększ Mapę