Gdynia Moje Miasto

Biuro Obsługi Strefy Płatnego Parkowania Gdynia, ul. Białostocka 3 poniedziałek 10:00 – 18:00 wtorek - piątek 08:00 – 16:00

Dziś jest : Czwartek, 23 listopada 2017

Imieniny obchodzi: Adela, Felicyta, Klemens

News

PARKOMATY

W Strefie Płatnego Parkowania w Gdyni zostały zainstalowane dwa rodzaje parkomatów:



Obydwa zostały wyprodukowane we Francji przez firmę Parkeon.



Parkeon

Firma z tradycjami sięgającymi prawie 40 lat wstecz. Parkeon produkuje wyłącznie urządzenia wydające bilety za opłatą. Parkomaty zaś stanowią blisko 90% produkcji tej firmy.

Francuskie parkomaty znalazły uznanie w większości europejskich metropolii, a także w wielu mniejszych miastach i miasteczkach. Można je także zobaczyć na innych kontynentach, jak np. w Ameryce Północnej (USA i Kanada), Australii, Afryce (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Egipt), a nawet w tak egzotycznych krajach jak Malezja czy Singapur.

Blisko 60% (ponad 140 tys.) wszystkich funkcjonujących na świecie parkomatów to urządzenia wyprodukowane w Besancon we Francji, co daje firmie Parkeon pozycję niekwestionowanego lidera w branży.

Urządzenia francuskiego producenta cechują się wysoką niezawodnością, łatwością obsługi, niskimi kosztami eksploatacji oraz, co chyba najważniejsze – możliwością bezproblemowej rozbudowy ich funkcjonalności wraz z pojawiającymi się na rynku nowymi technologiami i możliwościami. Ponadto są:

1. Ekologiczne

• pobór energii w przypadku parkomatów zasilanych solarnie jest porównywalny z ... kalkulatorem

• ponad 90% ich masy może być wykorzystana powtórnie jako surowiec wtórny

• układy elektroniczne nie zawierają żadnej z 6 substancji niebezpiecznych określonych standardem RoHS.


2. Trwałe – średni czas funkcjonowania został przez producenta określony na co najmniej 15 lat

3. Ergonomiczne

• parkomaty Parkeon spełniają wymagania wszystkich norm związanych z ergonomią, ze szczególnym uwzględnieniem ich obsługi przez osoby o ograniczonej sprawności ruchowej

Parkomaty solarne Strada Neops EVO TX

Jest to parkomat o kompaktowej budowie, nowoczesnym, ale nie rzucającym się w oczy wyglądzie, niewielkich wymiarach – z łatwością wpisuje się w każde otoczenie, bez względu czy jest to zabytkowa starówka, czy supernowoczesne centrum biznesowe.

Zasilanie energią słoneczną sprawia, że koszt obsługi urządzenia jest bardzo niski, zaś zastosowane do jego budowy i wykończenia materiały dają gwarancję wieloletniej bezawaryjnej pracy, nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

Strategia producenta zakłada dostępność części zamiennych oraz ich zgodność technologiczną wstecz, co sprawia, że utrzymanie urządzeń w stałej sprawności nie sprawi problemu przez kilkanaście najbliższych lat.

Nowoczesne rozwiązania kontroli autentyczności monet obniżają praktycznie do zera straty związane z próbami oszustwa, czy kradzieży.

Obsługa zbliżeniowej karty bezstykowej, jako jednej z metod płatności, jest funkcjonalnością wprowadzoną po raz pierwszy w Polsce w roku 2007 w Szczecinie i od tego czasu znajduje coraz większą ilość zwolenników. Technologia opiera się na założeniu, że czytnik kart jest pozbawiony szczeliny, do której należałoby wkładać kartę na czas dokonywania opłaty. Sprawia to, że opłata za pomocą karty sprowadza się do trzech prostych czynności możliwych do wykonania nawet jedną ręką, w niektórych sytuacjach nie ma nawet potrzeby wyjmowania karty z kieszeni, ponieważ do zrealizowania opłaty wystarcza jej zbliżenie do głowicy czytnika na setne części sekundy.

Strada, jako typowy parkomat, nie wydaje reszty, zaś wniesiona opłata jest przeliczana na czas parkowania z dokładnością do 1 minuty zgodnie z obowiązującym taryfikatorem w sposób proporcjonalny.